شناسایی علائم نقص فنی خودرو

شناسایی علائم نقص فنی خودرو

شناسایی علائم نقص فنی خودرو

نویسنده: boogh بوق

شناسایی علائم نقص فنی خودرو


شناسایی علائم نقص فنی خودرو

 

شناسایی علائم نقص فنی خودرو : تست جاده : تست جاده باید به منظور بررسی شکایت مشتری بر روی خودرو انجام پذیرد. چراکه مشتری زمانیکه از سیستم ترمز استفاده می کند با مشکل مواجه می شود. بصورت طبیعی مشتری فرضیات خود را در وجود مشکل در سیستم ترمز مشاهده می کند .

با این وجود ممکن است شکایت مشتری بطور غیر مستقیم مربوط به سیستم ترمز باشد. بنابراین تشخیص علت اصلی نگرانی مشتری مهم است.کاهش سرعت از 30 تا 80 کیلومتر برساعت در صورتیکه سرعت ، قدرت و محل و ارتعاش را ثبت کرده باشید می تواند به تشخیص علت های ایرادات بوجود آمده کمک کند.

بررسی اولیه ، در ابتدا خودرو را در یک سراشیبی قرار دهید و اجازه دهید تا خودرو به سمت پایین حرکت کند بدون اینکه از سیستم ترمز استفاده کنید تا مشخص شود که مشکل بوجود آمده مربوط به سیستم ترمز است یا ارتباطی به سیستم ترمز ندارد.

این عمل به شما در تشخیص اینکه ارتعاش ایجاد شده مربوط به میل گاردان است کمک خواهد نمود.

اگر ارتعاش یا لرزشی در سرعت بین 40تا 65 کیلومتر بر ساعت رخ داد، احتمالا مشکل مربوط به نصب میل گاردان در هر دو سمت آن می باشد. صحت این عمل را می توان با توجه به شتاب گیری در دنده های سنگین تایید کرد.

شناسایی علائم نقص فنی خودرو

دومین بررسی استفاده از نور چراغ قوه در محدوده نصب قطعات تحت فشار در سیستم ترمز است. اطلاعاتی که در این قسمت بدست می آید می تواند مربوط به سیستم ترمز پارکینگ باشد که سطوح ارتعاش را مشخص می کند.

اگر در زمانیکه ترمز اعمال می شود و یا مواقعیکه ترمز پارکینگ فعال می شود علامت یا نشانه ای رخ بدهد این مشکل ممکن است مربوط به سیستم ترمز در جلوی خودرو باشد و یا ممکن است مربوط به تعویض چرخ های خودرو باشد.

هنگامیکه لرزش در فرمان قابل توجه است، ترمزهای جلو، چرخ ها و وضعیت تایرها را بررسی کنید . اندازه ضخامت دیسک را در هشت نقطه در محیط اطراف دیسک کنترل کنید ، این اندازه نباید کمتر از 10 میلیمتر در لبه های خارجی دیسک باشد.

سومین بررسی با استفاده از ترمز پارکینگ انجام می شود . این بررسی می تواند تنها مربوط به وسایل نقلیه ای باشد که برروی ترمز پارکینگ آنها تعمیرات صورت گرفته باشد . و سبب انتقال ارتعاش به ترمز ای جلو و عقب شده است. زمانیکه ترمز پارکینگ فعال است باید لرزش رخ بدهد ، اگر در سرعت های خاص ارتعاش اتفاق می افتد ممکن است کاسه ترمز تغییر شکل داده باشد در این حالت کاسه ترمز را منترل کنید که تغییر شکلی نداده باشد.

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo

 

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در 2

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *